zaterdag 9 juli 2011

Welkom

Beste bezoeker,

Ook ik ben toegetreden tot het volk der bloggers. Ik ben dominee, theoloog en afgestudeerd in het vakgebied Nieuwe Testament. Omdat ik vooral relevant wil bloggen kunt u van mijn hand vooral blogs over bijbeluitleg verwachten. Ik geloof dat goede bijbeluitleg allerlei discussies kan verhelderen.

Als het nodig is, zal ik ook over andere thema's bloggen. Maar ik zal u niet onderspammen met allerlei irrelevante dingen. Daarvoor kunt u me volgen op Twitter @WimdeBruin1983

Ik verwacht maandag mijn eerste post te plaatsen.

Tolle Lege

2 opmerkingen:

  1. Dag Wim,

    We kennen elkaar reeds van Twitter, maar het is fijn je ook te volgen op jouw blog en niet enkel op je kerksite. Een eigen persoonsblog is echt wel een aangename toevoeging omdat je sneller iets kan neerpennen zonder teveel officiƫle druk. Soms ook voor korte gedachten die +140 karakters bevatten waarnaar je dan weer via Twitter kan verwijzen.

    Ik vind het ook boeiend om eindelijk eens in dialoog te gaan met een niet evangelicale protestant. Het vasthouden aan een duidelijk omschreven traditie, levert je in ieder geval al meer respect op van mij, ook al blijf ik verbaasd opkijken van het predestinatie-fundament.

    Maar goed, oecumene respecteert de ander ook in het andere gedachtengoed.

    Een groet van Rob ofte @instantypo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Wim
    Welkom in de wondere wereld van de bloggers. Volop geponeerde stellingen. meningen en reflecties, rondom discussies over waarheid en werkelijkheid. Kortom stilte en vuurwerk, mijmeringen en leermomenten, meer mogelijkheden dan Twitter.

    @Rob
    Daar verbaas ik me dan weer over, dat jij verbaasd bent over de predestinatie. Calvijn heeft hierbij teruggegrepen op het werk van kerkvader (Sint) Augustinus. Katholieken en reformatorischen doen hier beiden regelmatig een beroep op ...

    BeantwoordenVerwijderen